Vissza     Kezdő                   Motorokról, Motorozásról…

 

 

Motor sztori

 

Úgy gondolom nálam a motor szeretet, a motorozás szeretetéből ered. A kényelem, a megbízhatóság, a motorozás nyújtotta élmény sokkal jobban előtérbe kerül, mint az, hogy néz ki, hogy ki gyártotta, mennyit ér.

 Egy húszas évekbeli szuper ritkaságon „drágaságon” nem motoroznék olyan felszabadultan, boldogan, édes hármasban (motor, barátnőm és én) Péceli dombokon, mint 425-S Simsonon. Ne feledjük el a legtöbb motort használatra gyártották, az határozta meg az értékét hogy mennyire használható, mennyire gazdaságos az üzemeltetése. Persze nézőpont kérdése, némely motor inkább esztétikai élményben erősebb vagy technikai megoldásai érdekesek.

 A lényeg hogy a veteránozás nagyon szép és hasznos hobbi ki így ki úgy műveli kinek ez kinek az tetszik. Valaki ebből meg is él. Vagy az már nem hobbi?

 

 

 Motorozás szempontjából jó családban nevelkedtem fel. Mindenkinek volt legalább egy motorja. Még az általános iskolában megszereztem a kismotor jogsit. Először az anyám járgányát később a faterét kínoztam aztán végre lett saját motorom. Imádtam, úgy éreztem mint ha a motorral egy lennék mint ha az egyik testrészem volna (mondjuk a szárnyam).

 Gyakran előfordult hogy utasom is akadt, valamikor egyszerre több is. Ezért az úti célunk elérése érdekében kénytelenek voltunk rendőrmentes utakat, erdő mező stb. használni. Azóta is szeretek ilyen utakon közlekedni.

 Motorozással szoros összefüggésben áll a motorszerelés, motortuningolás. Ezekben az időkben volt alkalmam gyakorolni. Mind a motorikus, mind az esztétikai részét. Hát ezt is megkedveltem.

 A veterán motorra akkor kaptam rá, mikor a bratyó szerzett egy százas Csepelt és pöfögtem vele pár kanyart. Betyár volt!

 Aztán lett jogsim autóra és a motorozás jó pár évre háttérbeszorult.

 De aztán egyiknap szólt egy srác, hogy a szomszéd faluban öregek árulnak egy motort… Folytatás

 

 

Motorjaim listája

 

1989-től kb. 1992-ig         Jawa babetta (Anyukám motorja)

 

1990-től kb. 2000-ig         Simson N 51  (Fater motorja)

 

kb. 1991-től 1993-ig         Mobra 50ccm

 

kb. 1993-tól 1994-ig         Kavasaki GPZ 550

 

kb. 1994-től 2002-ig         Sokol RT 600 Blokk egy Bianchi 500 vázba  (1939)

 

kb. 2000-től 2005-ig         Jawa 05

 

kb. 2001-től  2006-ig         DKW RT 125/2   (1952)

 

2002-től 2003-ig               BMW R25/3        (1954)

 

*2002 Decembertől          Simson 425S      (1961)

 

2003 Nyarán                      Simson SR2E     (1963)

 

*2003-tól                             Simson 425S      (1956)

 

2003 ősztől 2004 Január   MZ TS 250          (1975)

 

*2004 Februártól                EMW R35/3

 

2004 Március                      D Csepel 125 (1959)

 

2004 Nyártól Őszig            MZ ES 125 „Trophy”

 

2004 Szeptember             MZ ETS 250 „Trophy Sport” (1970)

 

*2005 Március 20              Csepel 125/50

 

*2005 Március 26              Kawasaki KL 250 A1(1978-1980)

 

*2005 Nyár                          Kawasaki KL 250 A4

 

*2006 Tavasz                     Kawasaki KL 250 A3

 

*2006 Ősz                           Kawasaki KL 250 A1-A2 (1978-1980)

 

 

*-gal jelölt most is az enyém !