Vissza Kezdő Motorokról, Motorozásról…
Motor sztori
Úgy gondolom nálam a motor szeretet, a motorozás szeretetéből ered. A kényelem, a megbízhatóság, a motorozás nyújtotta élmény sokkal jobban előtérbe kerül, mint az, hogy néz ki, hogy ki gyártotta, mennyit ér.
Egy húszas évekbeli szuper ritkaságon „drágaságon” nem motoroznék olyan felszabadultan, boldogan, édes hármasban (motor, barátnőm és én) Péceli dombokon, mint 425-S Simsonon. Ne feledjük el a legtöbb motort használatra gyártották, az határozta meg az értékét hogy mennyire használható, mennyire gazdaságos az üzemeltetése. Persze nézőpont kérdése, némely motor inkább esztétikai élményben erősebb vagy technikai megoldásai érdekesek.
A lényeg hogy a veteránozás nagyon szép és hasznos hobbi ki így ki úgy műveli kinek ez kinek az tetszik. Valaki ebből meg is él. Vagy az már nem hobbi?
Motorozás szempontjából jó családban nevelkedtem fel. Mindenkinek volt legalább egy motorja. Még az általános iskolában megszereztem a kismotor jogsit. Először az anyám járgányát később a faterét kínoztam aztán végre lett saját motorom. Imádtam, úgy éreztem mint ha a motorral egy lennék mint ha az egyik testrészem volna (mondjuk a szárnyam).
Gyakran előfordult hogy utasom is akadt, valamikor egyszerre több is. Ezért az úti célunk elérése érdekében kénytelenek voltunk rendőrmentes utakat, erdő mező stb. használni. Azóta is szeretek ilyen utakon közlekedni.
Motorozással szoros összefüggésben áll a motorszerelés, motortuningolás. Ezekben az időkben volt alkalmam gyakorolni. Mind a motorikus, mind az esztétikai részét. Hát ezt is megkedveltem.
A veterán motorra akkor kaptam rá, mikor a bratyó szerzett egy százas Csepelt és pöfögtem vele pár kanyart. Betyár volt!
Aztán lett jogsim autóra és a motorozás jó pár évre háttérbeszorult.
De aztán egyiknap
szólt egy srác, hogy a szomszéd faluban öregek árulnak egy motort… Folytatás
Motorjaim listája
1989-től kb. 1992-ig Jawa babetta (Anyukám motorja)
1990-től kb. 2000-ig Simson N 51 (Fater motorja)
kb. 1991-től 1993-ig Mobra 50ccm
kb. 1993-tól 1994-ig Kavasaki GPZ 550
kb. 1994-től 2002-ig Sokol RT 600 Blokk egy Bianchi 500 vázba (1939)
kb. 2000-től 2005-ig Jawa 05
kb. 2001-től 2006-ig DKW RT 125/2 (1952)
2002-től 2003-ig BMW R25/3 (1954)
*2002 Decembertől Simson 425S (1961)
2003 Nyarán Simson SR2E (1963)
*2003-tól Simson 425S (1956)
2003 ősztől 2004 Január MZ TS 250 (1975)
*2004 Februártól EMW R35/3
2004 Március D Csepel 125 (1959)
2004 Nyártól Őszig MZ ES 125 „Trophy”
2004 Szeptember MZ ETS 250 „Trophy Sport” (1970)
*2005 Március 20 Csepel 125/50
*2005 Március 26 Kawasaki KL 250 A1(1978-1980)
*2005 Nyár Kawasaki KL 250 A4
*2006 Tavasz Kawasaki KL 250 A3
*2006 Ősz Kawasaki KL 250 A1-A2
(1978-1980)
*-gal jelölt most is az enyém !