Vissza    Kezdő                           Technikai adatok

 

 

 

 

Simson Typ 425 (Touren AWO)

Simson Typ 425 S (Sport AWO)

 

MOTOR

 

 

Rendszer

Négyütemű

Négyütemű

Löket

68 mm

68 mm

Furat

68 mm

68 mm

Hengerek száma és elhelyezése

Egy, álló

Egy, álló

Űrtartalom

247 cm³

247 cm³

Sűrítési arány

6,7 : 1

7,2 : 1

Legnagyobb teljesítmény

14LE 6300 1/min fordulatnál

14LE 6300 1/min fordulatnál

Hűtés

Léghűtés

Léghűtés

Kenés

Körkeringetéses nyomó

Körkeringetéses nyomó

Olajpumpa

Fogaskerék rendszerű

Fogaskerék rendszerű

Olajnyomás

1,8 at.

 

Olajszűrő

Szitaszövet

Szitaszövet és mágnesdugó

Szelepelhelyezés

Függő

Függő

Vezérműtengely-meghajtás

Fogaskerekes

Fogaskerekes

Szelephézag (hideg motornál):

 

 

Szívószelepnél

0,1 mm

0,1 mm

Kipufogószelepnél

0,1 mm

0,1 mm

Szelepvezérlés:

 

 

Szívószelep nyit

40° fhp előtt

40° fhp előtt

Szívószelep zár

80° ahp után

80° ahp után

Kipufogószelep nyit

80° ahp előtt

80° ahp előtt

Kipufogószelep zár

40° fhp után

40° fhp után

Porlasztó:

BVF Nadeldüsenvergaser N22-2

BVF Nadeldüsenvergaser N261/1

Toroknyílás

22 mm

25,5 mm

Főfúvóka

85

100

Üresjárati fúvóka

35

40

Fúvókatű

65

270

Tűállás

III. horony

IV. horony

Üresjárati csavar beállítása

3...4 fordulat nyitva

3...4 fordulat nyitva

Gáztolattyú vájat

25

36

Légszűrő átmérő

110 mm

110 mm

Gyújtás rendszere

ZS 3 típusú gyújtómágnes

ZS 3 típusú gyújtómágnes

Gyújtógyertya

Isolator MC 10-14 / 225

Isolator MC 10-14 / 240

Szikraköz

0,4 mm

0,4 mm

Megszakítókalapács-nyitás

0,4 mm

0,4 mm

Előgyújtás-szabályozás

Önműködő (röpsúlyos)

Önműködő (röpsúlyos)

Gyújtás beállítása

28° (főtengely fokban)

28° (főtengely fokban)

Alapelőgyújtás

10° fhp előtt (0.65 mm)

10° fhp előtt (0.65 mm)

Max.előgyújtás

38° fhp előtt (8.8 mm)

38° fhp előtt (8.8 mm)

Dugattyú:

 

 

Anyaga

Könnyűfém-dugattyúötvözet

Könnyűfém-dugattyúötvözet

Tömítőgyűrűk száma

2

2

Olajáteresztő gyűrűk száma

1

1

Főtengely:

 

 

Csapágyainak száma

3 db (Magasvállú golyóscsapágy)

3 db (Magasvállú golyóscsapágy)

Hajtókarcsapágy

Egysoros görgős, kosárban

Egysoros görgős, kosárban

 

 

 

TENGELYKAPCSOLÓ

 

 

Rendszer

Egytárcsás, száraz

Egytárcsás, száraz

Betétanyag

Cosid felragasztva

Cosid felragasztva

Nyomórugók száma

3

3

SEBESSÉGVÁLTÓ

 

 

Rendszer

Fogaskerekes

Fogaskerekes

Sebességfokozatok száma

4

4

Kapcsolási mód

Lábbal és segédkapcsolás kézikarral

Lábbal és segédkapcsolás kézikarral

Üresjáratjelző

A fényszóróban

A fényszóróban

Sebesség-áttételek:

 

 

1. sebesség

4,59 :1

4,59 : 1

2. sebesség

2,88 :1

2,88 : 1

3. sebesség

2,11 :1

2,11 : 1

4. sebesség

1,65 :1

1,65 : 1

HÁTSÓKERÉK MEGHAJTÁS

 

 

Rendszer

Klingenberg-Palloid spirálfogazású kúpkerék meghajtás

Klingenberg-Palloid spirálfogazású kúpkerék meghajtás

Erőátadás a motorból

Közvetlen, rugalmas közbetéttel

Közvetlen, rugalmas közbetéttel

Hátsókerék-meghajtás

Kardántengellyel

Kardántengellyel

Áttétel a hátsókerék-meghajtásnál:

 

 

Szólóüzemnél

3,86 : 1

3,86 : 1

Oldalkocsi használatnál

4,66 : 1

4,66 : 1

MOTORKERÉKPÁRVÁZ

 

 

Váz

Hegesztett, zárt acélcsőváz, (dupla bölcsőváz)

Hegesztett, zárt acélcsőváz, (dupla bölcsőváz)

Elsőkerék rugózás

Teleszkópvilla

Teleszkópvilla

Hátsókerék rugózás

Teleszkóp

Lengővillás, teleszkóppal

Fék

 

 

Rendszere

Belsőpofás

Belsőpofás

Lábfék

Hátsókerékre ható

Hátsókerékre ható

Fékdob-átmérő

180 mm

180 mm

Fékpofa-szélesség

25 mm

30 mm

Kézifék

Elsőkerékre ható

Elsőkerékre ható

Fékdob-átmérő

180 mm

180 mm

Fékpofa-szélesség

25 mm

30 mm

Fékpofa-betétanyag

Cosid

Cosid

Kereke

 

 

Rendszer

Drótküllős kerék

Drótküllős kerék

Kerékabroncs mérete

1,85 B x 19

2,15 B x 18

Abroncsok

Acélhuzalosgumiköpeny

Acélhuzalosgumiköpeny

Gumiköpeny mérete

3,25 x 19

3,25 x 18 elöl

3,50 x 18 hátul

ELEKTROMOS BERENDEZÉS

 

 

Áramforrás

IKA Typ 6/45/60

IKA Typ 6/45/60

Dinamó teljesítménye

45/60 W

45/60 W

Meghajtás

Közvetlen (forgórész a forgattyútengelyen)

Közvetlen (forgórész a forgattyútengelyen)

Szabályozás

RSC 45/60 jelű feszültségszabályozóval

RSC 45/60 jelű feszültségszabályozóval

Nickel-Kadmium- Akkumulátor

NK- 6V 25 Ah

NK - 6V 8 Ah

Feszültsége

6 V

6 V

Kapacitása

8 Ah

8 Ah

Biztosíték

8 A

8 A

FŐBB MÉRETEK ÉS TELJESÍTMÉNYEK

 

 

Motorkerékpár teljes hossza

2111 mm

2103 mm

Kormány szélessége

720 mm

640 mm

Motorkerékpár magassága

950 mm

1000 mm

Ülés középmagassága

710 mm

735 mm

Tengelytávolság

1361 mm

1375 mm

Villaszög

62

63

Utánfutás

77 mm

72,5 mm

Fordulási kör

3,50 m

3,50 m

Hasmagasság

125 mm

145 mm

Ülések száma

2

2

Önsúly üzemanyag nélkül

140 kg

156 kg

Maximális összsúly

300 kg

320 kg

Hasznos terhelés

160 kg

150 kg

Fogyasztás (szóló)

3,3 l/100 km

3,7 l /100 km

Egy tank üzemanyag

kb.300-350 km-re elegendő

kb.350-400 km-re elegendő

Motorolaj-fogyasztás

0,1 l/100 km

0,1l/100 km

Fékút

12 m, 50 km/ó sebességnél

12 m, 50 km/ó sebességnél

Legnagyobb emelkedő:

 

 

1. Fokozatban

45 %

na.

2. Fokozatban

26 %

na.

3. Fokozatban

13 %

na.

4. Fokozatban

6 %

na.

Legnagyobb sebesség:

 

 

Szólóban:

 

 

1. sebesség

37,0 km/h

39,0 km/h

2. sebesség

59,0 km/h

63,0 km/h

3. sebesség

80,6 km/h

86,0 km/h

4. sebesség

103,5 km/h

110,0 km/h

Oldalkocsival

 

 

1. sebesség

30,0 km/h

32,0 km/h

2. sebesség

48,0 km/h

51,0 km/h

3. sebesség

66,0 km/h

70,0 km/h

4. sebesség

85,0 km/h

90,0 km/h

TÖLTÉSI ADATOK

 

 

Motor:

1,5 l

1,5 l

Sebességváltó

1,1 l

1,1 l

Hátsókerék-meghajtás

0,12 l

0,12 l

Első villa

0,08 Villánként

0,075 l  Villánként

Hátsó Rugóstag

 

0,062 l Tagonként

Benzintartály

12 l

16 l

Tartalék

2 l

2 l

Gumiabroncs-légnyomás

 

 

Szóló elöl

1,2 atü

1,2 atü

Szóló hátul

1,5 atü

1,5 atü

Utassal elöl

1,2 atü

1,2 atü

Utassal hátul

1,9 atü

2,0 atü

Oldalkocsival elöl

1,5 atü

1,5 atü

Oldalkocsival hátul

2,2 atü

2,2 atü

Oldalkocsi

1,3 atü

1,3 atü