|
Simson Typ 425 (Touren AWO) |
Simson Typ 425 S (Sport AWO) |
|
|
|
MOTOR |
|
|
Rendszer |
Négyütemű |
Négyütemű |
Löket |
68 mm |
68 mm |
Furat |
68 mm |
68 mm |
Hengerek száma és elhelyezése |
Egy, álló |
Egy, álló |
Űrtartalom |
247 cm³ |
247 cm³ |
Sűrítési arány |
6,7 : 1 |
7,2 : 1 |
Legnagyobb teljesítmény |
14LE 6300 1/min fordulatnál |
14LE 6300 1/min fordulatnál |
Hűtés |
Léghűtés |
Léghűtés |
Kenés |
Körkeringetéses nyomó |
Körkeringetéses nyomó |
Olajpumpa |
Fogaskerék rendszerű |
Fogaskerék rendszerű |
Olajnyomás |
1,8 at. |
|
Olajszűrő |
Szitaszövet |
Szitaszövet és mágnesdugó |
Szelepelhelyezés |
Függő |
Függő |
Vezérműtengely-meghajtás |
Fogaskerekes |
Fogaskerekes |
Szelephézag (hideg motornál): |
|
|
Szívószelepnél |
0,1 mm |
0,1 mm |
Kipufogószelepnél |
0,1 mm |
0,1 mm |
Szelepvezérlés: |
|
|
Szívószelep nyit |
40° fhp előtt |
40° fhp előtt |
Szívószelep zár |
80° ahp után |
80° ahp után |
Kipufogószelep nyit |
80° ahp előtt |
80° ahp előtt |
Kipufogószelep zár |
40° fhp után |
40° fhp után |
Porlasztó: |
BVF Nadeldüsenvergaser
N22-2 |
BVF Nadeldüsenvergaser
N261/1 |
Toroknyílás |
22 mm |
25,5 mm |
Főfúvóka |
85 |
100 |
Üresjárati fúvóka |
35 |
40 |
Fúvókatű |
65 |
270 |
Tűállás |
III. horony |
IV. horony |
Üresjárati csavar beállítása |
3...4 fordulat nyitva |
3...4 fordulat nyitva |
Gáztolattyú vájat |
25 |
36 |
Légszűrő átmérő |
110 mm |
110 mm |
Gyújtás rendszere |
ZS 3 típusú gyújtómágnes |
ZS 3 típusú gyújtómágnes |
Gyújtógyertya |
Isolator MC 10-14 / 225 |
Isolator MC 10-14 / 240 |
Szikraköz |
0,4 mm |
0,4 mm |
Megszakítókalapács-nyitás |
0,4 mm |
0,4 mm |
Előgyújtás-szabályozás |
Önműködő (röpsúlyos) |
Önműködő (röpsúlyos) |
Gyújtás beállítása |
28° (főtengely fokban) |
28° (főtengely fokban) |
Alapelőgyújtás |
10° fhp előtt (0.65 mm) |
10° fhp előtt (0.65 mm) |
Max.előgyújtás |
38° fhp előtt (8.8 mm) |
38° fhp előtt (8.8 mm) |
Dugattyú: |
|
|
Anyaga |
Könnyűfém-dugattyúötvözet |
Könnyűfém-dugattyúötvözet |
Tömítőgyűrűk száma |
2 |
2 |
Olajáteresztő gyűrűk száma |
1 |
1 |
Főtengely: |
|
|
Csapágyainak száma |
3 db (Magasvállú
golyóscsapágy) |
3 db (Magasvállú
golyóscsapágy) |
Hajtókarcsapágy |
Egysoros görgős, kosárban |
Egysoros görgős, kosárban |
|
|
|
TENGELYKAPCSOLÓ |
|
|
Rendszer |
Egytárcsás, száraz |
Egytárcsás, száraz |
Betétanyag |
Cosid felragasztva |
Cosid felragasztva |
Nyomórugók száma |
3 |
3 |
SEBESSÉGVÁLTÓ
|
|
|
Rendszer |
Fogaskerekes |
Fogaskerekes |
Sebességfokozatok száma |
4 |
4 |
Kapcsolási mód |
Lábbal és segédkapcsolás
kézikarral |
Lábbal és segédkapcsolás
kézikarral |
Üresjáratjelző |
A fényszóróban |
A fényszóróban |
Sebesség-áttételek: |
|
|
1. sebesség |
4,59 :1 |
4,59 : 1 |
2. sebesség |
2,88 :1 |
2,88 : 1 |
3. sebesség |
2,11 :1 |
2,11 : 1 |
4. sebesség |
1,65 :1 |
1,65 : 1 |
HÁTSÓKERÉK MEGHAJTÁS
|
|
|
Rendszer |
Klingenberg-Palloid
spirálfogazású kúpkerék meghajtás |
Klingenberg-Palloid
spirálfogazású kúpkerék meghajtás |
Erőátadás a motorból |
Közvetlen, rugalmas
közbetéttel |
Közvetlen, rugalmas
közbetéttel |
Hátsókerék-meghajtás |
Kardántengellyel |
Kardántengellyel |
Áttétel a hátsókerék-meghajtásnál: |
|
|
Szólóüzemnél |
3,86 : 1 |
3,86 : 1 |
Oldalkocsi használatnál |
4,66 : 1 |
4,66 : 1 |
MOTORKERÉKPÁRVÁZ
|
|
|
Váz |
Hegesztett, zárt
acélcsőváz, (dupla bölcsőváz) |
Hegesztett, zárt
acélcsőváz, (dupla bölcsőváz) |
Elsőkerék rugózás |
Teleszkópvilla |
Teleszkópvilla |
Hátsókerék rugózás |
Teleszkóp |
Lengővillás, teleszkóppal |
Fék |
|
|
Rendszere |
Belsőpofás |
Belsőpofás |
Lábfék |
Hátsókerékre ható |
Hátsókerékre ható |
Fékdob-átmérő |
180 mm |
180 mm |
Fékpofa-szélesség |
25 mm |
30 mm |
Kézifék |
Elsőkerékre ható |
Elsőkerékre ható |
Fékdob-átmérő |
180 mm |
180 mm |
Fékpofa-szélesség |
25 mm |
30 mm |
Fékpofa-betétanyag |
Cosid |
Cosid |
Kereke |
|
|
Rendszer |
Drótküllős kerék |
Drótküllős kerék |
Kerékabroncs mérete |
1,85 B x 19 |
2,15 B x 18 |
Abroncsok |
Acélhuzalosgumiköpeny |
Acélhuzalosgumiköpeny |
Gumiköpeny mérete |
3,25 x 19 |
3,25 x 18 elöl 3,50 x 18
hátul |
ELEKTROMOS BERENDEZÉS
|
|
|
Áramforrás |
IKA Typ 6/45/60 |
IKA Typ 6/45/60 |
Dinamó teljesítménye |
45/60 W |
45/60 W |
Meghajtás |
Közvetlen (forgórész a
forgattyútengelyen) |
Közvetlen (forgórész a
forgattyútengelyen) |
Szabályozás |
RSC 45/60 jelű
feszültségszabályozóval |
RSC 45/60 jelű
feszültségszabályozóval |
Nickel-Kadmium- Akkumulátor |
NK- 6V 25 Ah |
NK - 6V 8 Ah |
Feszültsége |
6 V |
6 V |
Kapacitása |
8 Ah |
8 Ah |
Biztosíték |
8 A |
8 A |
FŐBB MÉRETEK ÉS TELJESÍTMÉNYEK
|
|
|
Motorkerékpár teljes hossza |
2111 mm |
2103 mm |
Kormány szélessége |
720 mm |
640 mm |
Motorkerékpár magassága |
950 mm |
1000 mm |
Ülés középmagassága |
710 mm |
735 mm |
Tengelytávolság |
1361 mm |
1375 mm |
Villaszög |
62 |
63 |
Utánfutás |
77 mm |
72,5 mm |
Fordulási kör |
3,50 m |
3,50 m |
Hasmagasság |
125 mm |
145 mm |
Ülések száma |
2 |
2 |
Önsúly üzemanyag nélkül |
140 kg |
156 kg |
Maximális összsúly |
300 kg |
320 kg |
Hasznos terhelés |
160 kg |
150 kg |
Fogyasztás (szóló) |
3,3 l/100 km |
3,7 l /100 km |
Egy tank üzemanyag |
kb.300-350 km-re elegendő |
kb.350-400 km-re elegendő |
Motorolaj-fogyasztás |
0,1 l/100 km |
0,1l/100 km |
Fékút |
12 m, 50 km/ó sebességnél |
12 m, 50 km/ó sebességnél |
Legnagyobb emelkedő: |
|
|
1. Fokozatban |
45 % |
na. |
2. Fokozatban |
26 % |
na. |
3. Fokozatban |
13 % |
na. |
4. Fokozatban |
6 % |
na. |
Legnagyobb sebesség: |
|
|
Szólóban: |
|
|
1. sebesség |
37,0 km/h |
39,0 km/h |
2. sebesség |
59,0 km/h |
63,0 km/h |
3. sebesség |
80,6 km/h |
86,0 km/h |
4. sebesség |
103,5 km/h |
110,0 km/h |
Oldalkocsival |
|
|
1. sebesség |
30,0 km/h |
32,0 km/h |
2. sebesség |
48,0 km/h |
51,0 km/h |
3. sebesség |
66,0 km/h |
70,0 km/h |
4. sebesség |
85,0 km/h |
90,0 km/h |
TÖLTÉSI ADATOK
|
|
|
Motor: |
1,5 l |
1,5 l |
Sebességváltó |
1,1 l |
1,1 l |
Hátsókerék-meghajtás |
0,12 l |
0,12 l |
Első villa |
0,08 Villánként |
0,075 l Villánként |
Hátsó Rugóstag |
|
0,062 l Tagonként |
Benzintartály |
12 l |
16 l |
Tartalék |
2 l |
2 l |
Gumiabroncs-légnyomás |
|
|
Szóló elöl |
1,2 atü |
1,2 atü |
Szóló hátul |
1,5 atü |
1,5 atü |
Utassal elöl |
1,2 atü |
1,2 atü |
Utassal hátul |
1,9 atü |
2,0 atü |
Oldalkocsival elöl |
1,5 atü |
1,5 atü |
Oldalkocsival hátul |
2,2 atü |
2,2 atü |
Oldalkocsi |
1,3 atü |
1,3 atü |