Az átalakítás következőszakasza is kissé szerencsétlenül alakul, kívülálló még akár viccesnek is tarthatja, később lehet én is!
Az átalakítás folytatása és eme leírás folytatása igen sokat váratott magára!
Hiába érkeztek meg időközben a tuti-frankó fogaskerekek, hiába találtam ki és rajzoltam le a motor hűtőt, és próbáltam legyártatni.
A hűtő csak nem akart elkészülni!
Még nem egyik álmatlan estén, addig keresgéltem otthon, még rá nem találtam egy alutömbre.
Mely méretre megfelelt az elképzeléseimnek. Majd kitaláltam hogyan tudom elkészíteni rajta lévő 36mm-es lyukat.
Hajnalban álltam neki egy 35mm fára való fenékfúróval, egy olcsófajta állványos fúróba fogatva.
Iszonyat, 5-6 órán keresztül tartott a 44mm átfúrása- marása, vagy "fél köbméter" forgács keletkezett egy doboz fúró-vágó spré elfogyott.
Kegyetlen, monoton szenvedés, de meg lett! Persze a két oldalról indított furat középen 1mm-es eltéréssel találkozott és a 35mm-es
furatba még mindig nem tudom belerakni a 36mm-es motort! Reszelés, köszörülés, marás (kis dörzsárral), vagy 2-3 órán keresztül.
Majd a bevágás és felfogatás elkészítése még vagy 3-4 óra meló és estére kész is:
Közben azért amint a képeken is látszik történt más is:
- Motorvezérlő új helyre költözött
- Motorvezérlő kapott egy nagyobb hűtőt
- Kapott az autó egy Castle Creations külső BEC-et.
- Az akku felfogatás meg lett támogatva alulemezzel.
16-os fogaskereket szereltem az Electrifly 1800Kw-s motorra, egész jól szedegette a "lábát"!
Olyannyira hogy egyszer sikerült komolyan összetörnöm a gépet!
Én úgy emlékszem egy pillanatra nem tudtam irányítani és fékezni, 2,4GHz-es rendszert használok.
A lényeg padló gázon nekirongyoltam a kerítésnek!:
- Jobb első alsó lengőkar törés
- első difiház mindkét része eltörött
- az első difiház felfogatás csavarjai elgörbültek
- első lengőkarok felfogatására hátsó alurögzítőelem pozicionáló tüskéi letörtek
- az első torony merevítő karbon cucc eltört
- Az akku elszabadult, elsodorta és össze törte a kormányszervót, majd magával rántotta a motorvezérlőt!
Már bánon hogy képet nem készítettem erről, de akkor két hétig rá sem tudtam nézni!
(A fiam azt mondta nekem is gyerekprogram kell a távirányítóra!)
Majd összeszedtem magam és összeraktam:
Közben finomítottam a dolgokon:
- Az akkumulátort két helyen rozsdamentes acéllemezzel fogattam le.
- A motorvezérlő hűtőbordájából vágtam le, ne legyen olyan magas.
Aztán ez a motor is leégett!
Érdekes nem akkor mikor meg lett hajtva, hanem a gyereknek odalett adva 60%-os programmal.
Hát úgy döntöttem előbb-utóbb áttérek a szenzoros brushless meghajtásra!
Rendeltem is egy Tekin RX8-ast. Motor még egyenlőre nincs...
Addig is beszereztem a Sylkától egy olcsó motort Turnigy B36-56 1800KV:
Vissza vettem motorvezérlőn, nem ment úgy (de nem rossz) de nem is melegedett.
Pláne hogy végre elkészült a motorhűtő! (Köszönet a Sógornak)
Na de, párnap után megszorul, kitört egy darab a mágnesből és elszakított egy szálat a tekercsen!
Rendesek a Sylkások kicserélték de nem volt már csak 1200KV-s, sebaj!
Ráadásul meg vettem a rossz motort négy rongyért! Jó lesz alkatrésznek de lehet egy darabig még bírja!
Másnapig bírta!:
Szerencsémre az előzőleg leégett Electrifly motorom forgórésze megegyezik ezzel!
Össze raktam azzal, habár a Electryfly mágnese jóval gyengébbnek tűnik, mégis azóta sokkal jobban megy!
Csak sajnos azóta sokkal jobban melegszik!
Annyira, hogy megpróbálkoztam már itthon is kapható gyári hűtővel:
Most épp ezt tesztelem, de úgy érzem így is melegszik!
Lehet rárakok egy Spektrum Telemetria rendszert hogy lássam a változásokat!
Készítettem egy áttételezés sebesség táblázatot: Áttétel táblázat
Motor fordulat: 1800KV Áttétel(T13) 1/11,69 nagyfogaskerék : 44 Áttétel kerék/centerdifi 1/3,45 Akku fesz: 16V Max fordulat: 28800RPM
Áttétel 1/ | KerékFordulat | Onroad | GS Buggy | Buggy | Truggy | Kerék | |
9 | 16,87 | 1 708 | 32 | 36 | 37 | 47 | Km/h |
10 | 15,18 | 1 897 | 35 | 40 | 41 | 52 | Km/h |
11 | 13,80 | 2 087 | 39 | 44 | 45 | 57 | Km/h |
12 | 12,65 | 2 277 | 42 | 48 | 49 | 62 | Km/h |
13 | 11,69 | 2 464 | 46 | 52 | 53 | 67 | Km/h |
14 | 10,84 | 2 656 | 49 | 57 | 57 | 73 | Km/h |
15 | 10,12 | 2 846 | 53 | 61 | 61 | 78 | Km/h |
16 | 9,49 | 3 036 | 56 | 65 | 66 | 83 | Km/h |
17 | 8,93 | 3 225 | 60 | 69 | 70 | 88 | Km/h |
18 | 8,43 | 3 415 | 64 | 73 | 74 | 93 | Km/h |
Kerék kerületek:
onroad | 31 | cm |
GS buggy | 35,5 | cm |
buggy | 36 | cm |
Truggy | 45,5 | cm |
Motor fordulat: 1200KV Áttétel(T13) 1/11,69 nagyfogaskerék : 44 Áttétel kerék/centerdifi 1/3,45 Akku fesz: 16V Max fordulat: 19200RPM
Áttétel 1/ | KerékFordulat | Onroad | GS Buggy | Buggy | Truggy | Kerék | |
9 | 16,87 | 1 138 | 21 | 24 | 25 | 31 | Km/h |
10 | 15,18 | 1 265 | 24 | 27 | 27 | 35 | Km/h |
11 | 13,80 | 1 391 | 26 | 30 | 30 | 38 | Km/h |
12 | 12,65 | 1 518 | 28 | 32 | 33 | 41 | Km/h |
13 | 11,69 | 1 642 | 31 | 35 | 35 | 45 | Km/h |
14 | 10,84 | 1 771 | 33 | 38 | 38 | 48 | Km/h |
15 | 10,12 | 1 897 | 41 | 40 | 41 | 52 | Km/h |
16 | 9,49 | 2 024 | 38 | 43 | 44 | 55 | Km/h |
17 | 8,93 | 2 150 | 40 | 46 | 46 | 59 | Km/h |
18 | 8,43 | 2 277 | 42 | 48 | 49 | 62 | Km/h |
Ha minden igaz letudod innen tölteni és a géped adatait beírni: Sebesség!
Spektrum Telemetria:
Igen, beleszereltem és bejött hasznos lett, érdekes dolgokat találtam segítségével!
Két leghasznosabb információt szeretném a gépemről tudni folyamatosan:
- Motorhőmérséklet
- Autó sebessége
Motorhőmérséklet:
Ezzel nem volt gond Nitrós és Elektromos csomagom is van a rendszerhez,
de lényegi különbség csak az hogy másfajta a hőmérséklet szenzor "ez egy ellenállás mely hőmérsékletre változik" .
Ehhez a hűtőbordához a Nitrós-é jobban passzolt.
Sebességmérő/fordulatszám mérő:
Már problémásabb, 13-as fogaskerékhez odarakni a szenzort, szinte lehetetlen.
Így már szinte csak a sebességmérésnek van értelme, "kit érdekel mennyit forog a difi!". Mi ide érdemes
rakni a szenzort, "infra adó-vevő és egy fényvisszaverő fólia".
Két különböző módszerrel is ki lehet számolni azt a faktort amit bekell írni a telemetria egységbe,
hogy pontosan számolja a sebességet!
Én mindkettővel kiszámoltam és 4,05 és 3,95 jött ki. Na ha ezt beírom több mint 600km/h-val is tud menni a gépem!
Valami nem jó! Vagy nem jól értettem!
Mindenesetre kitaláltam mit tegyek:
- Kell a kerék kerület: 26cm
- 1000 RPM-mel kell forgatni a kereket stabilan, érdemes trimerrel. Szükség van egy külső fordulatszámmérőre is sajnos.
Ha 1000-rel forog a 26cm-es kerék, percenként 36000 cm-t teszünk meg vele, az egyenlő 360m/min vagy 0.36km/min
és az 21.6km/h.
- Tehát addig kell állítani a km faktort még 21.6km/h-t nem mutat a műszer!
Érdekesség képen még rámértünk a center difire is kb. 3500-at fordul míg a kerék 1000-et ez 1/3,5
kb. mint a korábban számolt 1/3,35
Na lássuk mennyit megy " felemelt kerekekkel"!
81,42 mértünk! Ami nem lehet! Akku kb.: 16V!
Kis számolgatás:
81,42 / 21,6 = 3,77 Tehát 3770 forog a kerék * 3,45 ez kb. 13 000 * 44 /13 = 44 000 Ez a motor fordulatszáma!
Osztom még 16-al "kb. ennyi volt"
Hoppá van miért melegedni!
2750KV-s a motorom!
Később sikerült megmérnem aszfalton a sebességet: 73km/h
Majd átszereltem a meghajtó fogaskereket T12-re!
Lássuk hogy alakul a sebesség ezzel a motorral:
Motor fordulat: 2750KV Áttétel(T13) 1/11,69 nagyfogaskerék : 44 Áttétel kerék/centerdifi 1/3,45
Akku fesz: 16V
Max fordulat: 44000RPM
Áttétel 1/ | KerékFordulat | Onroad | GS Buggy | Buggy | Truggy | Kerék | |
9 | 16,87 | 2 609 | 49 | 56 | 56 | 71 | Km/h |
10 | 15,18 | 2 899 | 54 | 62 | 63 | 79 | Km/h |
11 | 13,80 | 3 188 | 59 | 68 | 69 | 87 | Km/h |
12 | 12,65 | 3 478 | 65 | 74 | 75 | 95 | Km/h |
13 | 11,69 | 3 764 | 70 | 80 | 81 | 103 | Km/h |
14 | 10,84 | 4 058 | 75 | 86 | 88 | 111 | Km/h |
15 | 10,12 | 4 348 | 81 | 93 | 94 | 119 | Km/h |
16 | 9,49 | 4 638 | 86 | 99 | 100 | 127 | Km/h |
17 | 8,93 | 4 928 | 92 | 105 | 106 | 135 | Km/h |
18 | 8,43 | 5 217 | 97 | 111 | 113 | 142 | Km/h |