Az RC autó gyártók gondosan ügyelnek hogy, miután megvásároltuk hőn áhított elektromos kis
kedvencünket biztosan költsük rá a következő szezonban az autónk árának legalább 25%-át.
Ha netán nagyobb teljesítményt szeretnénk kihozni a verdából, akkor aztán elszabadul a pokol.
Nem elég hogy, egy valamire való motor és motorvezérlő árából vehetnénk egy új gépet.
Majd izgulhatunk melyik alkatrész, mikor teszi le a lantot legközelebb.
Na de megvásárolhatjuk az erősített alkatrészt, persze a standard alkatrész árának sokszorosáért.
És utána is biztosak lehetünk abban, hogy lesz még törés!
Ha esetleg ellenkező tapasztalata van, szerencsésnek mondhatja magát!
Ezért is döntöttem úgy hogy, Amerikában oly népszerű megoldás mellet, Nitrós autót alakítok át
elektromossá. Tehát nem erősítem az autóm hanem gyengítem!
Az áldozat kiválasztása nem volt egyszerű!
Buggy vagy monster? Vagy az arany közép út!?
Új vagy használt? Lehetőleg keveset használt!
Teljesen összeszerelt vagy üres?
1/8 vagy 1/10
Végül is több mint egy hónap keresgélés és morfondírozás után a 1/8-as GS STORM CL1-es BUGGY-ra
esett a választás. Használtan, üresen, motor, szervo és "adó-vevő" nélkül.
A fölösleges és az átalakításra váró alkatrészek eltávolítása:
Rakjuk el gondosan a fölösleges alkatrészeket mert lehet hogy még egyszer Nitrós lesz a kicsike,
vagy ha biztosak vagyunk hogy nem, akkor el is lehet adni ezt azt.
Többször előfordult hogy bogarásznom kellett a leszedett alkatrészek között egy-két csavar, távtartó
jól jött!
A meglévő alkatrészek próbázgatása:
Meg kell néznünk lesz-e elég helyünk mindennek, mi hova fér el. Mit kell átalakítanunk, gyártanunk,
gyártatnunk! Érdemes utána nézni a neten mások megoldásainak, hasznos lehet!
Meg kell terveznünk a motor és a vezérlő felfogatását!
Optikai tuning, kormány szervo beszerelése kipróbálása:
A teli fehér kerék nem nagyon tetszett, matricával kissé megbolondítottam, rá is ment egy napom!
Néhány alkatrész beszerelése egyszerű, látványos, van időnk beszerelni míg a komolyabb
alkatrészekre várunk!
Motor és vezérlő tartó:
Én két megoldást is kipróbáltam egy egyszerűbb, a neten találtam egy rajzot csak átkellett méreteznem!
Saját magam készítettem el 5mm-es alulemezből.
Szerencsém volt plusz rögzítéseket is kitudtam alakítani.
Hátrány viszont a motor tengely nem éri teljesen át a fogaskereket!
A vezérlő a difi merevítőn kapott helyet:
Az igazán profi megoldás a sógorom keze munkáját dicséri:
Itt már az egyik középső difitartó átalakult egyben motortartó is, és vezérlő saját helyet kapott
a jobb hűtés érdekében.
A konstrukción lehet még egy-két apróságot finomítani, de igazán jól működik.
Közben antenna felfogatást is megoldottam, 2,4G-án nem feltétlenül kell kint lennie, így is el megy 100m-ert.
Következő probléma meg kell bírkóznunk, fogaskerék kell a motorunkhoz:
Én naiv bementem egy modell boltba, elmondtam, elmutogattam mire lenne szükségem,
hülyének néztek aztán ennyiben maradtunk! (Modell és Hobbi)
Tehát, gyártani kell!
A legegyszerűbb megoldáshoz, kell egy kuplung harang, melyről levágjuk a kuplung harangot,
kell egy a motorunk tengelyére illő kerék lehetőleg kopott.
Majd egy ismerős kinek van esztergája és szívesen összehozza a kettőt:
Ezután kevés szerelés programozás már és mozgás képes is a járművünk, lehet próbálgatni:
De még nincs kész:
Meg kell oldanunk akku(k) felfogatását!
Motor és vezérlője hűtését!
Nagy kondenzátor a motorvezérlőhöz!
Esetleg külső táp a vevőhöz!
Még kisebb fogaskerék a motorhoz!(Nagy fordulatú a motorom)
Kisebb fordulatú motor!
Számolgatás:
Autó: 45 000.-
Táv, vevő, szervo(15kg): 56 000.-
Motor, motorvezérlő: 45 000.-
Csatlakozók: 3 000.-
Motortartó, fogaskerék?
Tehát összesen eddig cirka 150 be van a verda, és még nincs kész!
Ha valaki meg akarja venni beszerzési áron szóljon!